Voeding

Diner

Versgemaakt avondeten is goed voor lijf en geest.

Klik op de onderstaande recepten om deze vervolgens zelf te proberen en te delen via Facebook.


Groene groenten



In je dagelijks voedingspatroon wil je in eerste instantie veel nutriëntrijke voeding tot je nemen. Voeding waarvan je veel kunt eten, die laag in kcal zijn en hoog in volume. Voeding die veel goeds bevatten. Zoals mineralen, vitamines, vezels etc..

Groenten zijn hier een uitstekende bron voor. Dit is niet zozeer een gerecht, maar een heerlijk, makkelijk receptje waarvan je vooral veel van klaar kan maken. Met olie en boter (noodzakelijke vetten) maken we het extra smakelijk.

Wat heb je nodig?

Een grote zak haricots verts (ik neem altijd de voordeelzak van de Appie)
Een grote zak ongesneden snijbonen
10 ml olijfolie
10 gram roomboter
Zeezout (vlokken, korrels net wat jij lekker vind)

De snijbonen snij ik in drie delen. Ondertussen breng ik een pan water aan de kook. Zodra het water kookt voeg ik daar de snijbonen en haricots verts aan toe. Deze kook ik beetgaar. Ik laat de ze uitlekken in een vergiet en gooi de groenten over in een grote bak. Ik voeg de olie en boter toe en meng deze goed door de groenten. Daarna breng ik het geheel op smaak met zeezout vlokken. Je kunt er ook nog peper voor de smaak toevoegen, maar zo met de zout in combinatie met de boter en olijfolie vind ik het al heerlijk op smaak. 

Je kunt deze groenten lekker combineren met kipdijfilet of een magere vis, zoals kabeljauw of een scholfiletje. Geniet ervan. 


Ontbijt

Klik op de onderstaande recepten om deze vervolgens zelf te proberen en te delen via Facebook.

Lunch

Klik op de onderstaande recepten om deze vervolgens zelf te proberen en te delen via Facebook.

Diner

Klik op de onderstaande recepten om deze vervolgens zelf te proberen en te delen via Facebook.