Hoe werkt het

Hoe werkt het?

Je meld je aan voor een geheel gratis en vrijblijvend intakegesprek.

Dit intakegesprek is ervoor om kennis te maken, ons concept uit te leggen, Jouw doelstelling en wensen duidelijk te krijgen en een plan op te stellen die aansluit op deze wensen. We nemen altijd erg uitgebreid de tijd voor de intake om jou een zo goed mogelijk beeld te geven, waarop je een weloverwogen keuze kan maken of je bij ons zou willen starten zo ja, dan nee. Besluit jij om te starten “helemaal te gek” en “een goede keuze natuurlijk” ;) We stemmen dan samen af wat jouw trainingstijden worden en sturen alle benodigde informatie door omtrent het programma.


SPECIALITEIT
Onze specialiteit is lichaamstransformaties. Lees als: minder vet en hetzelfde of meer aan spier. Het voordeel om hiermee bezig te gaan is zeker niet alleen het ijdele gedeelte van er beter uitzien. Het is namelijk heel goed meetbaar, waardoor je heel gericht te werk kan gaan en daardoor de motivatie hoog blijft en zo de kans op succes vergroot.

Daarnaast ervaar je dat je fitter, gezonder en sterker wordt.

Een betere houding krijgt en een stuk actiever, zelfverzekerder en lekkerder in het leven staat. Nu en terwijl je ouder wordt!

Onze training bestaat voor het grootste gedeelte uit krachttraining, waarbij jij met een op maat gemaakt schema aan de doelstelling kan werken die je voor ogen hebt. Krachttraining doen we om:

Sterker te worden
Zodat je bijvoorbeeld de alledaagse dingen makkelijker vol kunt houden. Jij hebt binnen no time geen moeite meer om die boodschappen tas of je (klein)kind op te tillen.

Spiermassa te behouden
Zit jij in een afval of vetverliestraject. Dan wil je niet dat je juist steeds minder kan eten om vet te blijven verliezen. Dit is wat er gebeurd bij een gewoon dieet. Je verliest kostbare spiermassa, waardoor je steeds minder voeding tot je kan nemen, dit hou je niet vol en je komt na verloop van tijd 2x zo hard aan, oftewel het JOJO-effect. De juiste krachttraining zorgt ervoor dat je spiermassa kunt behouden.

Spiermassa te winnen
Je kunt spiermassa willen winnen omdat je dat mooi vindt, je meer wilt kunnen eten of om sterker te worden, zodat het dagelijkse leven je makkelijker afgaat. In welke mate en waar je spier opbouwt bepaal jezelf en is van een heel aantal factoren afhankelijk. Wees niet bang om gelijk Arnold Schwarzenegger te worden, als je dit niet wilt. Er zijn namelijk heel veel gradaties in de hoeveelheid spiermassa die je opbouwt en je kunt het anders dan met vet, heel goed bepalen waar het wel of niet komt te zitten. Daarbij: Je kunt wel beter worden door te oefenen met voetbal, maar wordt ook niet direct Messi als je 2x p/week een balletje trapt ;)

Houding/postuur verbeteren
De meeste van ons zitten alleen nog maar. Zitten in de auto, op je werk, thuis en op het terras. Daarnaast maken we alle bewegingen naar voren, waardoor de voorkant van ons lichaam veel actiever is dan de achterkant (die wordt LUI). Hierdoor trekken we letterlijk krom. Met krachttraining kan je de spieren die actiever moeten worden gericht aandacht geven en zo je houding of postuur sterk verbeteren.

Je doet de training met een trainer 1 op 1 of je traint in groepjes van maximaal 4 personen met 1 trainer. Daarbij train je dan wel in een groep, maar het is GEEN groepstraining. Ieder heeft namelijk zijn/haar eigen persoonlijke programma, zowel qua training als qua voeding.

Voordeel is dat je de kosten kunt delen, waarbij je toch alle aandacht van een professionele personal trainer kunt ervaren en ook nog eens wordt meegenomen in een heel stimulerend groepsgevoel.

Voeding is essentieel bij de doelen die je wilt bereiken. Training is de prikkel die je afgeeft, voeding bepaald wat er met deze prikkel gebeurd. Zo bepaald voeding namelijk of je:

Afvalt
Je kunt trainen wat je wilt. Komt er meer energie uit voeding binnen dan je verbruikt, dan kom je aan.

Aankomt
Net als bij afvallen kan je trainen wat je wilt. Komt er minder energie uit voeding binnen dan je verbruikt, dan val je af.

Vet verliest
Als je vet wilt kwijtraken, gaat het nog vele stappen verder en is het niet alleen belangrijk om minder energie binnen te krijgen dan je verbruikt, maar speelt ook de verhouding van je voedingstoffen, ook wel macronutriënten (eiwitten, vetten, koolhydraten) genoemd een hele belangrijke rol.

Spier behoudt of opbouwt
Spier behouden of opbouwen is net als vet verliezen een veel gecompliceerder verhaal dan enkel gewicht verliezen of aankomen. Wil je dit goed doen, moet je de juiste prikkel geven met je training. Met je voeding zorg je wat er met deze prikkel gebeurd. Hierbij moeten alles in de juiste verhoudingen staan.

Sterker wordt
Dit gaat samen met spier behoudt of opbouw. Je kunt namelijk nauwelijks sterker worden als je voeding niet op orde of in verhouding is.

Naast deze doelen is het natuurlijk van het grootste belang dat jij je lichaam goed onderhoudt, zodat het lang en gezond mee kan gaan. Wij zorgen dat jouw voedingsprogramma helemaal op maat gemaakt wordt, waarbij we de juiste verhoudingen van je voedingstoffen worden bepaald, voor jouw lichaam en jouw doel.

We werken niet met standaard voedingsschema’s. We gaan jouw namelijk kennis over voeding bij brengen, waar wat in zit, hoeveel je mag hebben en hoe je het kunt inpassen in het drukke dagelijkse leven. Alles op maat. Wij gaan namelijk niet voor quick fixes, wij willen echt dat jij iets leert, zodat je het kunt blijven toepassen de rest van je leven.

Training en voeding zijn heel erg belangrijk, maar waar wij ons nog het meest in onderscheiden is de coaching die wij bieden op het gebied van lifestyle. Je kunt namelijk het beste trainings- en/of voedingsprogramma hebben, maar hoe ga jij dat inpassen in jouw alledaagse leven?

We zijn tegenwoordig zo ontzettend druk. Werk, huishouden, kinderen, sociale verplichtingen noem maar op. Hoe ga jij bijvoorbeeld jouw voeding op orde krijgen als je een drukke baan hebt en je moet nog eens voor het hele gezin koken? Hoe doe jij dat als je in het weekend ook nog weleens een drankje wilt doen? Hoe zit het met al die bbq afspraken die je in de zomer hebt staan? Hoe ga jij om met alle verleidingen van de huidige maatschappij, waar een overvloed van (nutrientarme en calorierijke) voeding voor handen is en beweging schaars.

Wij kunnen je vertellen “Het is mogelijk”.
Onze begeleiding stopt namelijk niet wanneer je de gym uitloopt. Het trainen ga je wel onder de knie krijgen en ook nog eens heel erg leuk vinden, maar wat doe je thuis. Daar zit de sleutel tot succes en daar helpen we je bij. Elke week kijken we mee met je voeding en houden we je voortgangsmetingen in de gaten. Dit doen we middels een app, waardoor we direct jouw programma kunnen bijstellen mocht dit nodig zijn.

We kunnen jou meteen coachen op de zaken waar je tegenaan loopt en die jouw progressie kunnen dwarsbomen. Dit gebeurt 1 op 1 online of middels onze face to face coachingsessies.

Door deze aanpak hebben we veel mensen kunnen helpen, die al van alles hadden geprobeerd, maar waarbij resultaten uitbleven.

Blog

Lees meer over onze trainingstips, lekkere gerechten en de juiste feiten die je helpen bij het verliezen van gewicht en je een stuk fitter te laten voelen.

Facebook

Bezoek onze Facebook pagina en kom alles over ons te weten en wat wij aan het doen zijn. Stel ons live vragen en deel onze pagina.

Instagram

Bekijk de foto's van onze Gym en neem een kijkje tijdens onze trainingsdagen. Zie foto's van deelnemers die afvallen en werken aan spieropbouw.