Deducated blog

Blog

Lees over ons programma, handige tips en voeding.

Onze topics die wij graag met jullie delen.


Is alcohol een dikmaker? Pasen en andere festiviteiten!

Vandaag is het tweede paasdag. Waarschijnlijk heb ook jij weer een lekker weekendje achter de rug, met uitgebreide onbijtjes, bruches, paaseitjes of chocolade paashazen tussendoor. En mischien wel de nodige alcoholhoudende versnaperingen achter de kiezen. Wellicht baal je nu van jezelf en zeg je nooit meer pasen te vieren en nog 1 druppel alcohol aan te raken.

Maar is dit realistisch? Met de kerst heb je dat toch ook geroepen?

Wat wij liever doen, is vertellen hoe je met dit soort situaties om kan gaan, omdat het zeer onwaarschijnlijk is dat je jezelf de komende jaren het terug getrokken leven van een kluizenaar aanmeet. 

Jij wilt toch ook van een vakantie, een etentje of festival kunnen blijven genieten, alleen dan wel met een strak lijf. Wij zeggen dat dit kan.

Lees verder

Wat (en hoe) kun je het beste eten voor en na een krachttraining?

Wanneer het gaat om voeding en krachttraining hanteren steeds meer sporters het IIFYM (If It Fits Your Macro's) principe, waarbij macronutriënten bijgehouden worden in een app. Met oog op meetbaarheid en het behalen van resultaat is het tracken van voeding een absolute aanrader, gezien 'gezond' eten niet afdoende is om af te slanken.

Met het tracken van macronutriënten heb je veel vrijheid om zelf te kiezen wanneer je welk product eet, zolang je aan het einde van de dag op de juiste hoeveelheid calorieën, eiwitten, vetten en koolhydraten uitkomt.

Toch zijn er, wanneer het gaat om de timing van voeding, een aantal principes die het behalen van resultaat kunnen maximaliseren.

Lees verder