Deducated blog

Blog

Lees over ons programma, handige tips en voeding.

Onze topics die wij graag met jullie delen.


Roland Kahn in training met Onne van Deducated bij LXRY TV

Het sbs 6 Programma LXRY TV neemt een kijkje in het leven van Roland Kahn. Ook zijn training met Deducated komt aan bod.

Lees verder

Moet je afgemat worden door een trainer om resultaat te behalen?

Tijd om te gaan trainen: een uur lang afgebeuld worden door een trainer die in je oor schreeuwt wat je moet doen. Van een half uur op de crosstrainer staan, tot zoveel squats dat je benen compleet verzuurd zijn en je de komende twee dagen niet meer kunt lopen tot om de vier weken van schema wisselen.

Dat is een beeld wat sommige mensen bij hard trainen (of personal training) hebben. Maar is dat terecht? Wat is er nodig om resultaat te behalen?

Lees verder

Waarom 'gezond eten' niet afdoende is om af te slanken

Langzaamaan gaan we weer richting de zomer, wat voor veel mannen en vrouwen hét moment is om weer strikter op de voeding te letten om zo een aantal overtollige kilo's lichaamsgewicht af te vallen.

Veel mannen en vrouwen die besluiten dat 'gezond eten' weer een prioriteit wordt kiezen ervoor om net wat vaker dat drankje te laten staan en de traktaties op werk voorbij te laten gaan. Tevens worden veelal de dieetboeken weer uit de kast gehaald voor 'gezonde', koolhydraatarme en/of suikervrije recepten.

Toch creëert niet iedereen zijn of haar gewenste resultaat.

Lees verder

Wat (en hoe) kun je het beste eten voor en na een krachttraining?

Wanneer het gaat om voeding en krachttraining hanteren steeds meer sporters het IIFYM (If It Fits Your Macro's) principe, waarbij macronutriënten bijgehouden worden in een app. Met oog op meetbaarheid en het behalen van resultaat is het tracken van voeding een absolute aanrader, gezien 'gezond' eten niet afdoende is om af te slanken.

Met het tracken van macronutriënten heb je veel vrijheid om zelf te kiezen wanneer je welk product eet, zolang je aan het einde van de dag op de juiste hoeveelheid calorieën, eiwitten, vetten en koolhydraten uitkomt.

Toch zijn er, wanneer het gaat om de timing van voeding, een aantal principes die het behalen van resultaat kunnen maximaliseren.

Lees verder

Welke aanpak hebben vrouwen nodig voor maximaal resultaat?

Loop een gemiddelde sportschool binnen en het cardio gedeelte, de groepslessen en de buikspier kwartiertjes zijn druk bezocht. Niet alleen door mannen, maar vooral ook door vrouwen die graag willen afslanken of een betere shape willen creëren. Ondanks dat krachttraining de laatste jaren steeds populairder geworden is heerst er onder sommige dames nog de angst dat krachttraining ervoor zorgt dat vrouwen 'te breed' te worden.

Anderzijds is een gevleugelde uitspraak dat vrouwen niet bang hoeven te zijn om te snel of te veel spiermassa op te bouwen, omdat ze over minder testosteron bezitten dan mannen.

Hoe zit dit nu? Welke vorm van training is optimaal voor afslanken en een betere shape?

Lees verder

Wat is het verschil tussen een dieet en een lifestyle?

De 'word snel fit voor de zomer' aankondigingen op Social Media zijn in volle gang. Snel de laatste kilo's verliezen door middel van een detox, sapkuur, speciale shakes, een koolhydraatarm of een vetrijk dieet zijn de beloftes die vele 'dieet goeroes' beloven.

Hoe komt het dat het zo verleidelijk is te kiezen voor een last-minute oplossing? Wanneer werken diëten wel en wanneer niet? En wat is het verschil tussen een dieet en een lifestyle?

Lees verder

Het belang van voldoende vetten eten

Veel sporters die op dieet gaan, zijn geneigd vetten uit hun voedingspatroon te schrappen. Echter, vetzuren hebben juist meerdere functies die niet alleen essentieel zijn voor een optimale gezondheid, maar ook grote impact maken op de lichaamssamenstelling.

In tegenstelling tot wat er vaak gedacht wordt hebben vetzuren diverse eigenschappen die voordelig zijn voor krachttoename, vetverlies en spiergroei.

Lees verder

Vijf redenen waarom je progressie stilstaat.

Het volgende scenario komt je wellicht bekend voor: met oog op de zomer wordt het langzaam aan weer drukker in de meeste sportscholen. Vergeten abonnementen die in januari afgesloten zijn worden weer afgestoft, de cardio-apparaten zijn druk bezet en ook in het krachtgedeelte gaan veel gedreven sporters fanatiek aan de slag.

Toch staan veel sporters stil, ondanks de vele uren die gespendeerd worden in de sportschool. En dat is zonde, omdat tijd tenslotte kostbaar is.

Vijf redenen waarom je progressie kan stilstaan in de sportschool...

Lees verder